קבלתם צ’ק מתנה עם תאריך דחוי?

תביעה ישנה מול חברת הביטוח הולידה סוף סוף תוצאות בדמות צ’ק עם תאריך עתידי כלשהו?

חבר החזיר לכם חוב באמצעות צ’קים דחויים?

מה תוכלו לעשות עם הצ’קים הללו אם אתם מעוניינים לקבל את הכסף מיד?

בדיוק בשביל זה קיים השירות של ניכיון צ’קים.

אך לפני שנרחיב את היריעה בעניין הזה, נציין עבור מי עוד נחוץ השירות הזה.

ניכיון צ’קים בעולם העסקי

בעלי עסקים מוצאים את עצמם לא פעם נאלצים לשלם לספקים שמספקים להם ציוד וסחורה, כמו גם לעובדים במקום, את כל התשלומים במזומן. בעוד שהלקוחות משלמים להם בתשלומים דחויים באמצעות כרטיסי אשראי או צ’קים דחויים, כפי שהחוק למעשה מאפשר כיום. כאשר אנחנו מדברים על צ’קים דחויים אלו עשויים להיות צ’קים לעוד חודש, לעוד חודשיים ואפילו לתקופה של חצי שנה ויותר. ברור שעובדה זו עשויה ליצור בעייתיות לא פשוטה בניהול התקין של העסק. בעלי עסקים אלו זקוקים לפתרון ולאפשרות לפדות את הצ’קים בטרם יגיע מועד הפירעון שלהם, זאת על מנת שהם יצליחו לנהל את העסק שלהם בצורה תקינה.

ניכיון צ’קים – מושג חשוב שכדאי להכיר !

בכל המקרים אותם ציינו לעיל, ניתן לקבל מענה באמצעות שירות של ניכיון צ’קים. אנשים שרוצים לפדות את הצ’ק קודם זמנו מוכנים לא פעם לוותר על חלק מהסכום ואף לשלם עמלות על כך. זוהי הסיבה שהבנקים מאפשרים את הדבר כאשר כל לקוח, הן פרטי והן עסקי יכולים למצוא מענה בדמות ניכיון צ’קים. הבעיה היא שכאשר באים לבצע את הדבר בבנק, נאלצים הלקוחות לשלם עמלות גבוהות מאוד על השירות כמו כן נדרשת בירוקרטיה שהיא לא תמיד פשוטה כל כך. סיבות אלו הובילו לכך כי חברות פרטיות החליטו להרים את הכפפה ולהציע פתרון הן עבור לקוחות פרטיים והן עבור הלקוחות העסקיים, כאשר הן מציעות הליך מקוצר ומהיר עם תנאים נוחים ומשופרים ביחס לבנק.

ניכיון צ’קים על ידי חברה פרטית

ניכיון צ’קים באמצעות חברה פרטית היא יעילה יותר מהניכיון הנעשה בבנק, לא רק בגלל העמלות הנמוכות במידה משמעותית ביחס לבנק. כאשר הבנק וכך גם כל חברה פרטית אחרת באים לנכות צ’ק טרם מועדו הם כמובן יבקשו לבדוק את המהימנות של הצ’ק. הם ירצו לדעת האם אכן עומד מאחוריו אדם אמין שישלם את עלות הצ’ק אותו הוא רשם וכי מדובר באדם שאין לא כל עבר פלילי, כמו כן הם יוודאו כי מדובר בצ’ק סחיר. כאן ישנו ההבדל בין הבנקים לבין החברות הפרטיות. בעוד הבנקים יערימו קשיים וישאלו שאלות ללא סוף הרי שהחברה הפרטית תבצע את הבדיקה בזריזות ואם הכול ייראה לה תקין היא תפדה עבור הלקוח את הצ’ק. מלבד זאת הבנק לא יפדה את הצ’ק ללא שיהיו לו כל הביטחונות הדרושים על מנת לוודא כי הכסף שהוא נותן ללקוח יושב אליו כאשר יגיע מועד הפירעון המקורי של הצ’ק.

כמו כן בכל מה שקשור לסכום אותו יפדו עבור הלקוח, הרי שבבנקים לא יאשרו לו מיד את פדיון הצ’ק כולו. על פי רוב הוא יוכל לקבל עד שישים או שבעים אחוזים מהסכום של הצ’ק כאשר כל השאר ייפדה במועד המקורי אשר מופיע על הצ’ק או לחילופין לאחר תקופה קצובה אחרת.

החברות הפרטיות לעומת זאת הן הרבה יותר גמישות בנושא הזה והם יפדו עבור הלקוח את הצ’ק בשלמותו בדרך כלל. רק במקרים מסוימים הם עשויים לעכב במעט חלק קטן מהסכום אך גם הוא ייפדה תוך זמן קצר.

תחרות בריאה

כיום קיימת תחרות עזה בין הבנקים לבין החברות הפיננסיות וחברות המימון הפרטיות כאשר כל אחד מהצדדים מנסה למשוך לכיוונו הוא. ייתכן שבעבר היה אולי משתלם לפדות את הצ’קים באמצעות הבנקים אך כיום ברור כי החברות הפרטיות מציעות תנאים הרבה יותר טובים כמו גם ריביות יותר נמוכות.

למעשה השירות של ניכיון צ’קים עשוי להיות יעיל לכל הצדדים. החברה שפודה את הצ’ק מרוויחה את העמלה שלה והלקוח נהנה מהכסף המזומן שמסייע לו לא פעם להימנע מפיגור בתשלומים שונים, מצבירת ריביות וכדומה.

עבור בעלי עסקים מדובר במרחב נשימה כאשר רק הודות לאפשרות הזו של ניכיון הצ’קים הם יכולים להמשיך לשרת את הלקוחות שלהם ולאפשר להם את פריסת התשלומים או את התשלום הדחוי. כך הם לא מאבדים לקוחות, הם לא מפסידים עסקאות עתידיות והעסק יכול להמשיך ולהתקיים.

האם מדובר במהלך חוקי?

חשוב מאוד לשים לב ולהקפיד כי את ניכיון הצ’קים יבצעו אך ורק באמצעות מקור אמין. גם אם המצב דחוק ובעל העסק חייב להשיג את הכספים במזומן, אל לו להתפתות לפנות אל חברות שהן אינן מוכרות. לא פעם אנחנו שומעים על מקרים אשר בהם השוק האפור ניצל את תמימותם של בעלי העסקים הללו כמו גם את הלחץ בו הם היו נתונים כאשר בסיכומו של דבר בעלי העסקים הללו נאלצו לשלם ריביות ועמלות בעלויות כפולות ומכופלות, עובדה שהפכה כמובן את הפעולה של ניכיון הצ’ק לבלתי רווחי בעליל.

יש לברר כי חברת הניכיון אליה פונים היא חברה אמינה אשר היא פועלת על פי חוק ובהתאם להוראות שניתנות מטעם משרד האוצר והממשלה.

נוכל לסכם ולומר כי כל הנושא הזה של ניכיון צ’קים עשוי לסייע רבות לבעלי עסקים שזקוקים לכסף מזומן על מנת לאושש את תזרים המזומנים של העסק. הוא עשוי להועיל לאנשים פרטיים אשר זקוקים אף הם לכסף מזומן תמורת הצ’ק הדחוי שבידיהם כמו כן עבור אנשים שרוצים לרכוש סחורות. כל אלו צריכים לבדוק בשבע עיניים את האפשרויות הקיימות ולבחור בזו המשתלמת והנוחה ביותר עבורם.