כיום, כבר ברור למדי כי הקושי העיקרי בהפעלת גוף מסחרי (ארגון, חברה, עסק או פרילנסר) הוא המימון הכספי הנדרש לצורך הפעלתו. כפועל יוצא מכך, שכמעט ובלתי אפשרי להקים או לתפעל עסק ללא סיוע פיננסי ממקור כלשהו (מענק או הלוואה כלשהי) עוסקים בעלי העסקים בחיפוש מתמיד אחר המימון האולטימטיבי, זה שייתן להם את כל מה שהם זקוקים לו, תוך מינימום השקעה מצידם. אבל, מאחר ומדובר בעסקים, לפעמים, פרק הזמן שעובר בין הפניה לקבלת ההלוואה בבנק לבין אישורה של ההלוואה וקבלתה בפועל הוא ארוך וממושך (וכידוע, בעסקים זמן שווה כסף), פרק הזמן הזה עלול להפוך למרכיב קריטי. כך שבהחלט שבזמן שיחלוף עד לאישור ההלוואה, לא יהיה כבר עסק אותו ניתן להציל, או שהביצה הפיננסית בה שקוע העסק תהיה כל כך טובענית (ותובענית), שסכום ההלוואה שאושר לא יספיק אפילו לכסות את קצה החובות שתפחו בזמן שעבר. במיוחד למצב זה, גיבשו חברות המימון החוץ בנקאיות את הקונספט של הלוואות מהירות לעסקים (המכונות גם הלוואות מיידיות לעסקים). בחלוף הזמן, הצטרפו גם בנקים למגמה זו, וכיום, לא נדיר למצוא בנקים המתחרים על ליבם של בלי העסקים בתוכניות מתוכניות שונות.

מהי הלוואה מהירה לעסקים ומי נזקק לה?

עסקים פועלים באסטרטגיה לטווח הארוך ומתוך תכנון המתייחס לראיה לעתיד, או, לפחות, על הנייר, כך הם אמורים לפעול. במציאות, הדברים עלולים להתגלות כשונים לגמרי, מכיוון שישנם מצבים אותם לא ניתן לצפות, למשל, גירעון פתאומי בתקציב בשל מחלה של עובד או תאונה המשביתה את העסק וגורמת להפסד, קלקול של מכונה יצרנית ועוד רשימה ארוכה של בלת”מים, המופיעים בסיוטים הגרועים ביותר של כל בעל עסק. מאידך, ישנן גם סיבות משמחות יותר לצורך בלקיחת הלוואה מהירה לעסקים, כמו הזדמנות עסקית חד-פעמית לרכישת נכס שחבל שלא לנצל או הצעה פתאומית לכניסה לשותפות הדורשת השקעת סכום כסף. כך שעם כל הרצון הטוב לתכנן את הפעילות העסקית קדימה ככל שניתן ולכסות את כל האופציות הקיימות, עדיין עשויות (או עלולות) לצוץ סיטואציות שתאלצנה את העסק לגייס סכום כסף לא מתוכנן. הלוואות מהירות לעסקים מאפשרות לכם להגיב במהירות לצורך, וזאת, באמצעות קבלת הלוואה מהירה שעוקפת את כל הבירוקרטיה הבנקאית שלה אנחנו רגילים, בכל פעם שאנחנו מבקשים מהבנק הלוואה “רגילה”.

הלוואות מהירות לעסקים – כשהזמן משחק תפקיד משמעותי

בבנקים ובחברות המימון החוץ בנקאיות זיהו את הצורך והבינו כי ברגעי האמת של הפעילות העסקית נדרשים מענה מהיר שהוא תוצאה של פתרון זמין ופשוט. כך, למשל, בנק מסוים מציע את האופציה לקבלת הלוואה של עד ל-400,000 ₪ כשבקשת ההלוואה מבוצעת באתר הבנק או, פיזית, בסניף, וקבלת האישור מתבצעת בזמן אמת, בהליך מהיר שאינו כולל צורך בהעברת מסמכים נוספים או בהעמדת ביטחונות נוסף לחשבון המתנהל בבנק. תקופת החזר ההלוואה הניתנת הוא עד ל-60 חודשים, ועם קבלת אישור ההלוואה (באתר הבנק או בסניף), הסכום ההלוואה מועבר מיידית לחשבון הבנק. וזוהי רק דוגמה אחת מיני רבות להלוואות המיידיות אותן מציעים הגופים השונים, בנקאיים וחוץ בנקאיים כאחד.

מה דורשות חברות חוץ בנקאיות לצורך קבלת הלוואה מהירה לעסקים?

לבנקים ישנה היכרות מוקדמת עם מבקשי ההלוואות המהירות (הם, כידוע, לא יאשרו הלוואה לכל אדם שנכנס לסניף מהרחוב), מה שמעניק להם יתרון (ללא צורך במסכים נוספים, למשל), אבל, מהווה גם חיסרון, מאחר והלוואה מהירה נכללת באובליגו הבנקאי שלכם, מה שאומר שסל האשראי שלכם משתנה. לעומת זאת, חברות המימון החוץ בנקאיות מכירות אתכם הרבה פחות (או שאינן מכירות כלל) ולכן, יידרשו מסמכים ותיעוד מסוימים בעת הגשת הבקשות לקבלת הלוואות מהירות. רשימת המסמכים הנדרשים משתנה מגוף אחד למשנהו, אבל לרוב, יכללו בה

שני דוחות המע”מ האחרונים של העסק, תדפיס עו”ש של שלושה חודשי הפעילות האחרונים, אישור רואה החשבון המנהל את החשבונות של העסק או דו”ח רווח והפסד. בסה”כ, מסמכים שלא קשה להשיגם אם אתם מנהלים עסק פעיל בצורה נכונה, ומאידך, הם מאפשרים לחברת המימון לדעת עם מי יש לה עסק, מהי יכולת ההחזר שלכם ואלמנטים נוספים הנדרשים לה כדי לבחון את רמת הסיכון הכרוכה במתן ההלוואה המיידית.

מה חשוב לבחון בעת בחירת הגוף המציע את ההלוואה?

ראשית, כמובן, יש לבחון את ההצעות דרך קריטריונים כמו גובה הריבית, אורכה של תקופת החזר ההלוואה, התאמת סכום המקסימום של ההלוואה לצרכים שלכם והמסמכים שאתם נדרשים לספק. במקביל לכך, יש לבחון את שני הקריטריונים הנוספים:

  • המוניטין של הגוף העומד מאחורי ההצעה – תנאי סף מינימלי הוא היותו הגוף הפיננסי מורשה ומוסמך למתן אשראי על ידי משרד האוצר. חשוב לא פחות מכך לוודא שאין מדובר בגורם עברייני ו/או מפוקפק. תוכלו לבחון זאת דרך בחינת האזכורים הנוגעים אליו הקיימים באינטרנט או בתקשורת.
  • מהירות התגובה ודרך העברת הכסף – חלק מהגורמים מציעים תגובה בזמן אמת (מזומן, צ’ק או העברה בנקאית), חלק אחר מציינים פרק זמן של עד ל-X שעות או ימים. כאשר מדובר בהלוואה שקבלתה דחופה לכם, זהו גורם שחשוב לבחון, כמו גם הצורה בה מועבר הכסף, מכיוון שדרכי העברה מסוימות (למשל, קבלת המחאה ביד) עשויות להתגלות כאיטיות יותר מאחרות.