יש בידיכם צ’קים דחויים? רוצים להפוך צ’קים דחויים לכסף מזומן? אתם זקוקים לכסף נזיל בחשבון העסקי?

חברת גרין ארק מציעה את השירות של ניכיון צ’קים לעסקים, לחברות בע”מ וגם לפרטיים. בעזרת השירות מסוגלים בתי העסק לפרוח ולהשקיע בהרחבת גבולות העסק ולהרוויח הרבה יותר.

חברות רבות מתמודדות עם הרבה כאב ראש שגורמים להם הצ’קים ובייחוד אלו הדחויים. מצד אחד הם רוצים לספק ללקוחות שלהם את האפשרות של תשלומים בתנאים נוחים ובפריסה רחבה, מצד שני הם זקוקים לתזרים מזומנים עקבי על מנת לקיים את העסק ולאפשר לו להתקדם. כאן נכנס לתמונה השירות של ניכיון צ’קים.

זהו שירות המעניק פתרון מלא לבעיית הנזילות המוכרת מאוד בקרב בעלי עסק רבים בישראל.

מה מועיל השירות של ניכיון צ’קים לחברות בע”מ?

למעשה בכוחו של שירות זה של ניכיון צ’קים, מסוגלת החברה להימנע מחובות גדולים שמצטברים מול הבנק, מצבים אשר בהם הוא נאלץ לקחת הלוואות ובעקבות כך להתחייב לתשלומי ריבית גבוהים כמו גם החזרי תשלומים המשעבדים אותם לאורך זמן. במקרים רבים השירות של ניכיון הצ’קים למעשה יפתור את כל שורת הבעיות הללו.

החברה שתקבל את התמורה עבור הצ’קים תוכל להתנהל בצורה הרבה יותר טובה ולהישאר יציבה מהבחינה הכלכלית. זה אומר שהיא תוכל לקבל הנחה על תשלום במזומן כאשר היא קונה סחורה מספקים, זה אומר שהיא תוכל להשקיע בייצוב של העסק ואף בקידומו על ידי השקעות נוספות, היא גם תוכל להחזיר את דמי ההשקעה שהיא השקיעה בעסק ואף להחזיר הלוואות. ברור כי עדיף לקבל את ההכנסות במזומן ובמקרה שזהו צ’ק דחוי, לנכות אותם באופן מידי ולקבל בכל חודש את הסכום היציב והקבוע ביחס להיקף המכירות.

לפני שפונים לנכות צ’קים – חשוב לבדוק!

חשוב לדעת כי השירות של ניכיון צ’קים זה לא שירות של חסד הניתן חינם על ידי גופים נדיבי לב. יש כאן מטרות רווח. יש חברות פיננסיות המציעות את השירות מנגד אפשר גם לפנות לצורך כך אל הבנקים על מנת לקבל את השירות.

הדבר הראשון אשר אותו יש לבדוק לפני שהולכים לנכות צ’ק, הוא מה תהיה גובה העמלה שתידרשו לשלם על השירות. חשוב לדעת כי קיימים הבדלים גדולים מבחינת העמלות בין הבנקים או החברות הפיננסיות השונות. העמלה גם משתנה בהתאם לתאריך של הצ’ק ויש לבדוק האם והיכן כדאי לכם לבצע את פעולת הניכוי.

יש חברות המוכנות לשלם ללקוח את מלוא התמורה של הצ’ק בבת אחת בניכוי העמלה. מנגד יש חברות שיתנו ללקוח רק חלק מהסכום של הצ’ק ורק לאחר שהם מוודאים כי הצ’ק הוא אכן אמין, הם ישלמו את יתרת התשלום בקיזוז של העמלה.

מי נהנה מהשירות של ניכיון הצ’קים?

לא רק חברות גדולות או בעלי עסקים עושים שימוש בשירות של ניכיון צ’קים.

גם ארגונים גדולים, עוסקים מורשים, עצמאיים ופרילנסים ולעיתים גם אנשים פרטיים. כאשר מצטברת אצלם כמות גדולה של צ’קים דחויים, או אז הם מעדיפים לפדות את כולם. כך גם במקרה של צ’ק שהוא על סכום גבוה של אלפי שקלים ויש להם צורך בכספים הללו על מנת להזרים אותם אל חשבון הבנק.

אצל מי הכי כדאי לבצע ניכיון צ’קים?

על מנת שתיהנו משירות איכותי, אמין והכי רווחי עבורכם, עליכם לשים לב אל מי אתם פונים לצורך ניכוי הצ’קים. כי אחרי הכול, מדובר בכסף מזומן ולעיתים בסכומים גבוהים מאוד. לכן יש לשים לב לדברים הבאים-

  • חברה הגונה – יש כאלה שמנצלות את המצוקה של הלקוח שרוצה לראות את פדיון הצ’ק בידיו. הם גובים עמלות גבוהות מאוד אשר הופכות את פעולת הניכוי לבלתי משתלמת בעליל. על כן, חובה לבדוק האם מדובר בחברה הוגנת אשר לא תנצל את מצוקתו של הלקוח ולא תחתוך באכזריות עמלות גבוהות מידי.
  • חברה מקצועית – חברה המציעה את השירות, אמורה להיות חברה מנוסה ומקצועית שעוסקת בתחום ויש לה ניסיון ארוך טווח. חברה שרכשה לעצמה שם טוב היא ככל הנראה חברה מקצועית אשר עוסקת בתחום ואפשר יהיה לסמוך עליה כאשר מדובר בהפקדת צ’קים גבוהים לידיה לצורך ניכוי שלהם.
  • חברה אמינה – היות ולא תמיד מתקבלת מלוא התמורה באופן מידי עבור הצ’ק, נדרשת אמינות גבוהה מצד החברה כאשר הלקוח יוכל להיות רגוע כי אכן הוא יקבל את מלוא התמורה שמגיעה לו בקיזוז העמלות כפי שיסוכם בינו לבין החברה.

רק לאחר בדיקת הנתונים כולם, אפשר יהיה להתקדם הלאה.

כיצד מתנהל תהליך ניכיון הצ’קים?

ברוב רובם של המקרים יפנה הלקוח אל חברה פרטית לצורך פעולת הניכוי. החברה תבדוק בראש ובראשונה את הצ’ק, היא תוודא בדרכים משלה כי אכן מדובר בצ’ק אמין וכי עומד מאחוריו אדם שאכן אפשר יהיה לסמוך עליו כי הוא ידאג לכיסוי של הצ’ק. זה אומר שהוא ידאג כי יהיה כיסוי מלא בחשבון הבנק שלו והוא כמובן לא יבטל את הצ’ק בטרם ייפרע.

לאחר שמתברר כי אכן מדובר בצ’ק בטוח ואמין, תתקדם החברה הלאה ותנכה עבור הלקוח את הצ’ק. יש מקרים אשר בהם יקבל הלקוח רק סכום ראשוני מתוך הסכום כולו ורק לקראת מועד הפירעון של הצ’ק הוא יכול לקבל את היתרה בקיזוז העמלות. זה יהיה במקרים אשר בהם מועד הפירעון של הצ’ק הוא מועד מאוחר או שהצ’ק הוא על סכום גבוה מאוד. כי במקרים מהסוג הזה מדובר בסיכון משמעותי עבור החברה המנכה את הצ’ק.

את הכסף מעבירה החברה אל הלקוח או באמצעות שליח או שהיא מבצעת הפקדה לחשבון הבנק שלו.