המונח “ניכיון צ’קים” יכול לעורר אצל חלק מאיתנו אנטגוניזם. זה מעורר אצלנו אסוציאציות על השוק האפור, על העולם התחתון ועל גלגול כספים ממקום למקום. אבל למעשה, זהו שירות מדהים שניתן על ידי הבנקים וחברות שמשרד האוצר אישר אותן, שירות מימון לעסקים משתלם במיוחד. זהו שירות שפותר את אחת הבעיות העיקריות של עסק שמקבל צ’קים, וכמובן כמו בכל דבר, צריך להיזהר ולדעת ממי מקבלים את השירות.

אם יש את האישור לספק שירות כזה אין שום בעיה. זה אומר שזו חברה מסודרת, חברה שעובדת על פי החוק ואתם יכולים להיות רגועים. כמובן שאם יש לכם המלצות זה עוד יותר טוב.

תשלום שוטף + חכה לכסף…

נחזור קצת אחורה ונבין מי צריך את השירות הזה, מהו השירות הזה ומתי עולה הצורך בו. כל בעל עסק יודע שהוא צריך להיות עם אצבע על הדופק בכל מה שקשור בניהול העסק. לעסק יש הכנסות והוצאות והוא צריך כל הזמן להיות עם הראש מעל למים, מה שאומר שההכנסות יהיו יותר מההוצאות. כן, פשוט כל כך.

הבעיה הוא שעסקים רבים משלמים לספקים שלהם במזומן או בתשלום קרוב מאוד לרגע הרכישה של הסחורה. מעבר לספקים יש גם את ההוצאות השוטפות של כל עסק, הוצאות כמו שכירות, ארנונה, משכורות ואחרות, וכל עוד יש איזון בין ההכנסות וההוצאות ועדיף כמובן שההכנסות יהיו גבוהות יותר מההוצאות, הכול בסדר.

הבעיה היא שבישראל כמו בישראל, אנשים לא ממהרים לשלם. הם מחפשים כל דבר לדחות את התשלום, מה שאומר עסקת תשלומים בכרטיס אשראי או צ’קים דחויים. הבעיה עם צ’קים דחויים היא שכל עוד לא מגיע מועד הפירעון הם לא שווים כלום, ולמעשה, הם חתיכת נייר בלי שום ערך מכיוון שגם הבנק לא יודע שהם עם כיסוי עד שהם מופעלים.

הבעיה הגדולה איתם היא שזה למעשה כאילו לא התקבל עדיין תשלום. צ’קים דחויים הם מעין “הצהרת כוונות” אבל מהצד השני ההוצאות ממשיכות לרדת בחשבון הבנק. אז מה עושים? איך הופכים את הצ’קים הללו מפיסת נייר לכסף אמיתי? איך אפשר להגדיל את ההכנסות כמה שיותר מהר ולא לחכות עד שיגיע מועד הפירעון?

הבור שמסבך את הכול

לצערנו, בישראל יש לא מעט עסקים שלא מצליחים להרים את הראש והם מהר מאוד נופלים ונסגרים. למעשה, רוב העסקים נסגרים כבר בשנה הראשונה, עוד חלק מהם ימשיכו עד ל-5 שנים וחלק קטן מאותם עסקים שנפתחו יצליח וימשיך לפעול.

יש לזה סיבות רבות והעיקרית שבהן היא ניהול לא נכון של תזרים המזומנים, ומרכיב חשוב בתוך אותו ניהול הוא צ’קים דחויים שאי אפשר לעשות בהם שימוש, התחייבויות שונות והוצאות רבות ובסופו של דבר, מגיעה הנפילה הגדולה. זה יכול להיות עסק עם פוטנציאל מצוין וזה יכול להיות עסק רווחי, אבל אם אין כסף בחשבון הבנק שלו זה לא נחשב. איך יהיה כסף בחשבון הבנק שלו אם הצ’קים דחויים? עם שירות ניכיון שיקים לעסקים זה יכול לקרות.

קצת על שירות ניכיון צ’קים לעסקים

אז מהו אותו שירות ניכיון צ’קים לעסקים שיכול להציל לא מעט עסקים? איך אפשר להפוך צ’ק דחוי לצ’ק מזומן? הנה קצת על שירות ניכיון צ’קים שכדאי לכם בתור בעלי עסקים להכיר. שירות ניכיון צ’קים לעסקים הוא שירות מימון בו החברה שמספקת את השירות היא חברה שלוקחת את הצ’ק לידיה, בודקת אותו ומעבירה אליה את הסיכון שבו, מחזיקה אותו ופודה אותו ביום בו אפשר לפדות אותו. ומה עם מי שקיבל את הצ’ק מהלקוח? הוא מקבל כסף מזומן על הצ’ק אותו הוא נותן לחברה למשמורת, כמובן שהחברה לא עושה את מה שהיא עושה בהתנדבות והיא מרוויחה על ידי זה שהיא נותנת ללקוח שלה את סכום הצ’ק בניכוי של העמלה.

ניכיון צ’קים בחברה VS ניכיון צ’קים בבנק

גם הבנקים הבינו את הפוטנציאל הגלום בשירות כזה. הם מאפשרים לנכות דרכם צ’קים אבל מסתבר שהם לא עושים חיים כל כך קלים למי שרוצה לנכות צ’ק. הנה כמה מההבדלים בין הבנקים לבין חברות ניכיון צ’קים:

  • סחיר או לא סחיר – יש שני סוגים של צ’קים. צ’קים שכתוב עליהם “למוטב בלבד” מה שאומר שרק מי שקיבל את הצ’ק או מי מטעמו יכול לקבל אותו, ויש צ’קים סחירים שאלו צ’קים ללא “למוטב בלבד” שיכולים לעבור מיד ליד. הבנקים לא מוכנים לנכות צ’קים שהם צ’קים למוטב בלבד. הם מוכנים לקחת רק צ’קים סחירים מה שאומר שהלקוח מאוד מוגבל מכיוון שלקוחות רבים כותבים על הצ’ק למוטב בלבד. לעומת הבנקים, חברות פרטיות כן מוכנות לקבל צ’קים לא סחירים.
  • בדיקות – הבנקים עושים אין ספור בדיקות לצ’קים על מנת שיקטינו את הסיכון כמה שיותר. בדיקות כאלו יכולות לקחת ימים ויותר מזה, מה שהרבה פחות מורכב בחברה שמספקת שירותי ניכיון צ’קים. חברה כזו עושה אומנם כמה בדירות אבל לא מוגזמות. היא בדרך כלל תאשר את הצ’קים שמוצעים לה.
  • כמה כסף יינתן – הבנקים מצידם גם לא מוכנים בשום מצב לתת את מלוא הסכום ללקוח שלהם. הם משעבדים חלק גדול מהסכום, משהו בין 30-50% מה שאומר שבכל מקרה מי שמקבל את הצ’ק יראה את מלוא הסכום אצלו רק במועד הפירעון. בחברות פרטיות ניתן מלוא הסכום פחות העמלה.
  • עמלות – עמלות הבנקים גבוהות חד משמעית מאשר עמלות החברות