כל מי שמנהל עסק, יודע כי למרות האמצעים המתקדמים שיש היום מבחינת התשלומים באשראי, עדיין נעשה שימוש נרחב בתשלומים על ידי צ’קים. זוהי אמנם אפשרות עתיקת יומין אך בכל מה שקשור לניהול עסק, התנהלות מול ספקים, מול לקוחות, מול עובדים ומול כל מה שהעסק אמור להתמודד מבחינה עסקית, יש עדיין מקום של כבוד לצ’קים.

תשלומים בצ’קים – למי זה טוב?

למה בעצם צריך עדיין את אמצעי התשלום ה’פרימיטיבי’ בדמות צ’קים? אז כאן חשוב להבין כי עדיין לא נמצא באמת תחליף אמיתי לאמצעי התשלום הזה של הצ’קים. האפשרות לפרוש לתשלומים, היכולת לשלוט על תאריכי הפירעון והכול תוך שליטה על הסכום של הצ’ק מעניקים לצ’ק את הבלעדיות שעדיין אין לה כל תחליף.

לקוחות רבים יכולים להרשות לעצמם לרכוש מוצרים שונים רק הודות לאפשרות של תשלומים דחויים באמצעות צ’קים כאשר ללא זה הם לא היו יכולים להרשות לעצמם את הרכישה. גם עבור בעלי העסקים מדובר באמצעי יעיל במיוחד כאשר הם צריכים לשלם לספקים או אפילו לעובדים שלהם. בייחוד במקרים אשר בהם התשלומים הם על שוטף ++.

צ’קים ותזרים המזומנים של העסק

אז נכון שמדובר בפתרון נוח ויעיל עבור בית העסק. אך בכל זאת מדובר בגורם שעשוי להעיק ולהשפיע לרעה על כל ההתנהלות של העסק. זאת בגלל שהמוצרים עליהם כבר שילם בעל עסק במזומן, נמכר כעת בפריסה רחבה או בתשלומים דחויים וכך אין לו בעצם את התמורה ביד. המוצר כבר נמכר אך הוא לא יכול לחדש את המלאי כי הכסף עדיין לא הגיע לידיו.

כאן בדיוק נכנס לתמונה השירות של ניכיון צ’קים. באמצעות ניכיון צ’קים אפשר להגיע למצב אשר בו תזרים המזומנים של העסק כמעט ואינו נפגע והעסק מסוגל להמשיך להניע את גלגליו. כלומר, הוא יכול לרכוש עוד סחורה, הוא יכול להרחיב את מעגלי הפעילות שלו והוא מצליח לפרוח, לצמוח ולהתעצם.

למה צריך שירות של ניכיון צ’קים?

בעצם, למה שלא נפנה אל הבנק ונפקיד את הצ’קים הדחויים ונמשוך את תמורתם? כאן חשוב לדעת כי אולי הבנקים אכן יאשרו את הדבר אך לא תמיד בטוח שזה יהיה משתלם עבור בעל העסק. ניכיון של צ’ק דחוי נושא אתו סיכון מסוים. ככל שהסכום שרשום על גבי הצ’ק הוא גבוה יותר הרי שהסיכון גם כן יהיה גבוה יותר. גם מבחינת התאריך הרשום על גבי הצ’ק, ישנם סיכונים לא פשוטים. ככל שהתאריך יהיה רחוק יותר הרי שהצ’ק יהיה פחות בטוח. הבנקים כמו הבנקים לא נוטים לקחת על עצמם סיכונים מיותרים. על כן הם ייגבו עמלות גבוהות מאוד עבור הפעולה הזו של ניכו צ’ק דחוי. מעבר לכך הם גם לא יתנו את מלוא הסכום ללקוח שבא לפרוע את הצ’ק טרם זמנו. הוא יקבל חלק זעום מתוך הצ’ק ורק כעבור זמן, בהתקרב מועד הפירעון הם יוכל לקבל חלק נוסף בניכוי העמלה.

שירות ניכיון צ’קים על ידי חברת גרין ארק

כאשר אנחנו פונים עם הצ’ק אל חברה פרטית כדוגמת גרין ארק, אנחנו יכולים למעשה ליהנות מתנאים הרבה יותר טובים מבחינת הפירעון של הצ’ק.

אם זה מבחינת הריבית ואם זה מבחינת אורך התהליך. על ידי חברה חוץ בנקאית זה יוכל להתנהל בצורה הרבה יותר מהירה וגם הרבה יותר יעילה מבחינת העסק.

ישנן כמה וכמה חברות פיננסיות בשוק המציעות את השירות של ניכיון הצ’קים. בעלי עסקים צריכים לשים לב כאשר הם באים לבחור את החברה שתבצע עבורם את השירות, כי אכן מדובר בשירות אמין ויעיל.

חשוב לשים לב לפרטים הבאים –

  • חברה שלא מנצלת את הלקוח – הלקוח שמחזיק בצ’קים הדחויים, נמצא לא פעם במצוקת מזומנים והוא רוצה לראות ביד את הכסף כי הוא זקוק לו באופן נואש. יש חברות שמנצלות את המצוקה הזו ודורשים עמלות גבוהות מאוד מהלקוח. הוא מוצא את עצמו נפרד מאחוזים ניכרים מתוך הצ’ק כאשר זה ממש לא חייב בהכרח להיות כך.
  • חברה מוכרת ומבוססת – בכל מה שקשור לנושא של ניכיון צ’קים, הרי שנדרשת יציבות כלכלית מעולה מצד החברה המבצעת את השירות. חשוב לפנות אל חברה שהיא אכן כזו. חברה שפעילה בשוק ומבצעת ניכיון צ’קים משך פרק זמן של שנים, היא בהחלט חברה שככל הנראה תהיה מסוגלת לפרוע את הצ’קים גם טרם מועדם.
  • חברה אמינה – מעבר לניסיון ולביסוס של החברה, חשוב מאוד לברר כי מדובר בחברה אמינה אשר עליה אפשר לסמוך כי היא תבצע את הפעולה באופן שקוף ואמין לחלוטין. כך הלקוח יוכל להיות רגוע לחלוטין כי הוא יקבל את מלוא התמורה, בקיזוז מקובל על שני הצדדים.

איך מתנהל התהליך של ניכיון הצ’קים?

בעלי עסקים שבאים לנכות צ’קים, אמורים לגשת אל החברה, להציג בפניה את הצ’קים. החברה תבדוק באמצעים העומדים לרשותה את האמינות של הצ’קים ותוודא כי אכן מדובר בצ’קים שיש מאחוריהם כיסוי מלא.

לאחר שהחברה תהיה בטוחה כי אכן אפשר לסמוך כי הצ’ק יכוסה באופן מלא, היא תיתן ללקוח את הסכום הנקוב על גבי הצ’ק בניכוי עמלה. ישנם מקרים אשר בהם היא תיתן רק סכום חלקי ורק כעבור זמן ישולם החלק הנותר.

אין ספק כי עבור בעלי עסקים מדובר בפתרון יעיל במיוחד אשר מאפשר להם להשאיר את הראש מעל המים ולנהל את העסק בצורה יעילה ונכונה.