אם יש לכם עסק, יש לכם לא מעט על הראש. אתם יכולים להיות אומנם עם עובדים תחתיכם, אבל עדיין, אתם חייבים להיות ערים לכל מה שקורה בעסק שלכם. זה אומר שאתם חייבים לוודא ששירות הלקוחות הוא לא פחות ממצוין, זה אומר שהשירותים או המוצרים אותם אתם מציעים חייבים להיות הטובים והאיכותיים ביותר בתחום, זה אומר שאתם צריכים לוודא שהעבודה מול הספקים שלכם מתנהלת כמו שצריך, שהייצור עובד וכמובן שהנהלת החשבונות מתנהלת בדיוק כמו שצריך.

אתם צריכים להיות מעל לכל. אתם צריכים לעקוב אחרי כל דבר גם אם אתם סומכים ב-100% על המנהלים שמתחתיכם. הרי בסופו של דבר זה העסק שלכם, בסופו של דבר אתם אלו שתצטרכו לתת את הדין אם משהו לא יהיה כמו שצריך ואתם אלו שתרוויחו או תפסידו.

בכל מה שנוגע להנהלת חשבונות, אתם צריכים לוודא שתזרים המזומנים של העסק שלכם הוא חיובי. בפשטות, שההכנסות שלכם גדולות יותר מההוצאות שלכם אחרת אין לעסק שלכם זכות קיום. יכול להיות שאתם בשלב של השקעות ויכול להיות שאתם באיזו שהיא ירידה לצורך עלייה, אבל המגמה הכללית צריכה להיות ברורה – ההכנסות צריכות לעלות על ההוצאות וכמה שיותר.

הבעיה – מוסר התשלומים בישראל

איך תכניסו כסף? פשוט תמכרו יותר ללקוחות שלכם. יכול להיות שתצטרכו לנקוט בשיטות שיווק שונות, יכול להיות שתצטרכו לעשות שינויים כאלו ואחרים, אבל המטרה תהיה אחת – להגדיל את ההכנסות ולהקטין את ההוצאות.

אבל בישראל כמו בישראל, אנשים לא ממהרים להוציא כסף. הם מעדיפים לשלם בדחוי, בכרטיס אשראי או בכל דרך שלא תחייב את חשבון הבנק שלהם כאן ועכשיו. יש את אלו שמשלמים בתשלומים בכרטיס אשראי, שזה עוד יחסית מצב טוב כי אתם יודעים בוודאות כמה ייכנס לכם בכל חודש מהתשלום הזה, מה גם שהבנק יכול לראות את זה ולעשות לכם חיים קלים.

אבל הבעיה היא בעיקר עם אלו שמשלמים בצ’ק דחוי. אלו בעיקר לקוחות עסקיים אבל לא רק, צ’ק דחוי של כמה ימים במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב של 30, 60, 90 ואפילו 120 יום. אם העסק שלכם “שוחה” בכסף, אין לכם סיבה להילחץ. אבל בינינו, כמה עסקים היום מסודרים ככה שהם יכולים לספוג דחייה כזו בתשלום? בעיקר אם זה תשלום גדול? הרי צריך לשלם שכירות על המקום, צריך לשלם ארנונה, מים, חשמל, צריך לשלם משכורות לעובדים, צריך לקנות סחורה כדי להמשיך ולהתנהל וצריך להוציא עוד על אין ספור דברים.

הפרש הזמנים שיכול לטרוף את הקלפים

יכול להיות שהעסק שלכם עובד טוב ויכול להיות שיש לו פוטנציאל מצוין. יכול להיות שאחוז הרווח שלכם הוא מדהים ויכול להיות שאתם כבר רואים את עצמכם עשירים בעתיד מהעסק הזה. כל זה יכול להיות נכון, אבל אם יש הפרש בזמן בין ההוצאות ובין ההכנסות זה יכול להטביע את העסק. זה יכול לגמור אותו, יכול לגרום לחשבון הבנק שלכם להיות בבעיה רצינית כי ההוצאות ממשיכות וההכנסות… רק בעתיד…

אם יש לכם התחייבויות עתידיות כמו צ’קים שהוצאתם וצריכים להיות עם כיסוי, אתם יכולים להיכנס לבעיה הרבה יותר גדולה. אתם יכולים להיקלע לצרות גדולות ואתם חייבים איכשהוא להפוך את הצ’קים בדחויים שאצלכם לכסף מזומן. איך תעשו את זה? פשוט מאוד, תפנו לשירותי ניכיון צ’קים מסחריים והכל ייפתר.

מהו שירות ניכיון צ’קים מסחריים?

שירות ניכיון צ’קים מסחריים כשמו כן הוא, שירות שמאפשר לכם להפעיל את הצ’ק שבידכם גם אם הוא לחודש, חודשיים או חצי שנה קדימה. כמובן, אף אחד לא עובד בהתנדבות והחברה שמנכה את הצ’קים תרוויח אחוז קטן מערך הצ’ק כעמלה, אבל אם תבחנו את כל התמונה כולה תבינו שזה הפתרון הטוב ביותר בשבילכם.

איך זה עובד בפועל? פשוט מאוד. אתם מקבלים צ’ק כלשהוא מלקוח כזה או אחר שלכם. אתם צריכים את הכסף או לפחות את רובו המכריע ואתם לא יכולים לחכות עד ליום הפירעון. אתם פונים לחברה שמאושרת לניכיון צ’קים והחברה לוקחת את הצ’ק לידיה. היא עושה בו כמה בדיקות כדי לוודא שהוא “כשר” ושיהיה לו כיסוי במועד הנקוב, וזהו, היא תיתן לכם את מה שבצ’ק פחות העמלה שהיא לוקחת מה שבדרך כלל לא עובר את האחוזים הבודדים, והכסף אצלכם בחשבון הבנק.

למה זה כל כך משתלם?

כמו כל שירות, גם שירות ניכיון צ’קים מסחריים עולה כסף. יש חברה שמרוויחה מאחורי השירות, אבל מצד שני, היא גם לוקחת את הסיכון אליה. היא עושה אומנם כמה בדיקות אבל אם תהיה בעיה ביום הפירעון ולא יהיה כיסוי, היא זו שתצטרך לנהל את המערכה המשפטית.

אתם מצידכם מקבלים את הכסף שאתם צריכים פחות כמה אחוזים בודדים. אתם יכולים בכסף הזה להמשיך לנהל את העסק, להמשיך לשלם משכורות לעובדים ולהמשיך לשלם חשבונות. אתם יכולים להמשיך ולהחזיק את המקום ולשלם את כל מה שאתם צריכים לשלם.

למי זה לא מתאים?

שירות ניכיון צ’קים מסחריים מתאים לכל בעל עסק שמקבל צ’קים דחויים על השירותים או המוצרים שהוא מוכר. למי הוא לא מתאים? אם אתם מוכרים שירותים או מוצרים והרווח שלכם על המוצר או השירות הוא אותם אחוזים בודדים שאתם משלמים עמלה, לא תרוויחו בזה כלום. אבל בואו, אין כמעט עסקים שמתקיימים על אחוזים בודדים וככל הנראה גם אתם לא, אז אתם שייכים ל-99% מהעסקים שכן משתלם להם.