אין דבר שמרגיע יותר בעל עסק מאשר לדעת שיש לו גיבוי פיננסי במקרה הצורך ולא רק כלי אשראי זמינים. אם יש משהו שגרין ארק מבטיחים לכם זה האמינות והמקצועיות שלנו במתן שירותי ניכיון שיקים, כדי שתוכלו להמשיך לפעול בחברה שלכם. העסק שלכם לא חייב להיסגר רק בגלל משבר כמו קורונה, ולא חייב לסבול מתזרים מזומנים בגלל היקלעות למצוקה של לקוחות. גרין ארק עושה כל מה שנחוץ כדי להבטיח לכם ניכיון שיקים באופן חוקי, נוח וזמין, ובכך מסייע לכם להמשיך בתכנית העסקית שלכם כדי לעשות מה שאתם יודעים לעשות הכי טוב – לנהל את העסק שלכם ולהרוויח.

למה צריך ניכיון שיקים?

כל בעל עסק מכיר את הפרפרים האלה בבטן, כשהוא יודע שיש לו לקוחות שהם ממש מבטיחים ורוצים לסגור עסקה בסכומים גדולים ולשלם על זה בצ’קים, שעלולים להיתקל בקשיי פירעון ולא באשמתם בהכרח. עסקים עושים עם אנשים שמאמינים בהם ואנשים שבאמת רוצים להמשיך להחזיק בהם כלקוחות. אי אפשר לסרב למי שרוצה לקנות ממך על פניו, אבל יש אמצעי בדיקה שאינם מוכיחים את עצמם בהכרח ולא נותנים לך את התמונה השלמה והנכונה על מצבם הכספי. כמו כן, הכרחי לתת אשראי מזומן לעסקים שחייבים לגלגל תשלומים לספקים ולהמשיך לתת שירותים ומוצרים ללקוחות שלה כדי לשרוד ולהישאר פעילים. חלק מהעסקים שנעשים הוא בעזרת צ’קים דחויים ובתשלומים, במיוחד בתשלומים גדולים. זה מה שמוליד את הצורך במתן אשראי ובתזרים מזומנים מחברה אמינה וחוקית. לשם כך, נולדו חברות של ניכיון שיקים שמצאו את הדרך לתת אשראי לחברות ולעסקים ולעקוף את הבנקים ומדיניות מתן האשראי היקרה והמחמירה שלהם.

מתי נזקקים לניכיון צ’קים?

כאשר לקוחות שאתם רוצים להמשיך לעבוד אתם משלמים בצ’קים דחויים ולכן גם המזומנים אינם זורמים מיד אלא רק לאחר מכן. זו הנקודה שבה נזקקים לפתרונות אשראי אחרים, שלפעמים הבנקים לא מוכנים לתת לעסקים, והם יכולים לעזור לכם, להציל אתכם ולתת לכם את האופק ומרחב הפעילות שנחוץ לכם. מרווח נשימה שמקלים ממי שמחליף את הצ’קים הדחויים במזומן בתוספת ריבית נחוצה לרווח של החברה, זהו העסק של חברה כמו גרין ארק והוא חוקי ומאושר על ידי בנק ישראל. אתם נותנים צ’ק דחוי ואתם מקבלים תמורתו מזומן מיד.

כמו כן, קורה פה ושם שאנשים נקלעים למצוקה שלא באשמתם, ומשבר הקורונה מוכיח זאת יותר מתמיד. נכנסנו לעסקה בעיניים פקוחות מבלי שידענו שלא נוכל לשלם, והנה קרה הגרוע מכל ועלינו להמשיך לשלם. משום כך, בעל עסק שלא יודע מאיפה יגיע הכסף שהובטח לו והוא חייב להמשיך לשלם נעזר בשירות ניכיון שיקים טוב ואמין, שפועל בצורה חוקית כדי להבטיח את המשך תזרים המזומנים.

מהו שירות ניכיון שיקים?

בפשטות, חברה לניכיון שיקים מקבלת מכם את הצ’ק תמורת מזומנים שהיא נותנת לכם באחוז מסוים וגובה את השאר מהחייב לכם. צ’ק, או שיק, הוא הבטחה לתשלום, הוא שטר חוב, הוא התחייבות לשלם למי שנתן לך שירות או מוצר ועליך לכבד אותו. כשאתה מחזיק בשיק הזה אתה מחזיק בשווה ערך כספי שאתה יכול לעשות אתו כמה דברים: אתה יכול להפקיד אותו ולחכות לפירעון, להסב אותו לפקודת מישהו אחר אם זה מותר על גבי השיק, או לפדות אותו בצורה אחרת וחוקית, על ידי מי שיגבה את התמורה בשמך וייתן לך מזומנים במקומו.

זהו ניכיון שיקים, השירות שחברת גרין ארק וחברות רבות אחרות מספקות בצורה חוקית ומאושרת בישראל. זה הכרחי לציין זאת, משום שבעבר נפוצו צורות אחרות של חברות ניכיון שלא פעלו בדרך החוקית והנאותה וכך הוציאו לשירות הזה מוניטין רעים במיוחד. אבל זה בהחלט לא כך. כבעלי עסקים, אנחנו יודעים כעת שפתוחות בפנינו דרכים אחרות לקבל את הכסף שלנו ולהבטיח לנו תזרים מזומנים.

למה החברות שונות זו מזו?

שוק פרטי, כשמו כן הוא, מאפשר לכל חברה לגבות לפי ראות עיניה מה שנוח לה, עמלה או ריבית. השוני ביניהן הוא השוני בין החברות, כאשר הסיכון מתבטא בריבית שהחברה גובה מבעל הצ’ק לפירעון על סמך הסיכונים שהיא רואה. לכל עסק יש את רמת האמינות והביטחון העסקי שלו ולכן כך נקבעים גם אחוזי הריבית שנלקחים מבעלי הצ’קים. אתם יכולים לעבור בדיקות מהימנות כמה שצריך בבנק ובחברה פרטית זה ייראה אחרת לגמרי, ולכן השוני בין הבנקים לחברת הניכיון מובן. כמו כן, מכיוון שמדובר למעשה במתן אשראי עד תאריך הפירעון, יש אפשרות לגבות על כך ריבית עד שהשיק מכובד ונפרע והחברה מקבלת את הכסף שלה בחזרה. זה ההסבר להבדלים בין החברות ולכן אתם יכולים להחליט ולהבדיל ביניהן בקלות, כל עוד קיימת שקיפות בהסברים אלה.

ניכיון כמתן אשראי

ניכיון צ’קים לא פותר לכם בעיות רק עם לקוחות בעייתיים או כאלה שלא עמדו בהתחייבויות שלהם. הוא ם פותר לכם בעיות תזרים מזומנים כאשר אתם זקוקים לכסף מזומן במהירות וכעת הוא אינו מצוי בידיכם. לכן, אתם מוסרים צ’קים דחויים לחברת ניכיון שיקים כמו גרין ארק ומקבלים תמורתם מזומנים בזמן שנוח לכם. אין יותר בעיה של נזילות ואין לכם תשלום ריבית ועמלות לבנקים היקרים. הריבית היחידה שתשלמו היא לחברת הניכיון שלוקחת מכם את הצ’ק תמורת המזומן ואתם אלה שחייבים רק לה ולא תלויים באף אחד אחר. העיקרון היחיד הוא לבדוק עד כמה העסק שלכם הוא אמין ויציב ועד כמה אפשר לעבוד אתכם לטווח הארוך. גם חברה לניכיון היא חברה שצריכה לשרוד ולהרוויח, וזה מה שעומד בבסיס השיקולים שלה כמה ריבית ועמלות לגבות מהלקוחות.